Luna jäi sunnuntaina kotiin vielä kasvamaan. On sen verran rimpula vielä ja heikossa turkissa. Cara siis vain pääsi Rovaniemelle mukaan Pekka Teinille arvosteltavaksi. Oli mukava reissu ja paljon tuttuja kehän laidoilla.
Tuomari Pekka Teini: KÄY ERI2 SA PN4
Sijoitus Caralla prikulleen sama kuin viime vuonna Kemi Kv:ssa Pekalla. :)
Arvostelu meni näin: Keskikokoinen mittasuhteiltaan oikea. Hyvin tasapainoisesti liikkuva narttu. Hieman vaaleat silmät, muuten hyvä pää. Korvat saisivat laskeutua paremmin. Hyvä ylälinja ja rakenne edessä. Pitkä häntä. Riittävät kulmaukset takana. Hyvä askelpituus. Rauhallinen käytös.
Mutta täytyy kyllä sanoa, että Cara ei ollut mukana reissussa ollenkaan. Ensimmäistä kertaa oli perässä vedettävä neiti kehässä. Näytettelyissä käynti ei kyllä ole minulle henkilökohtaisesti suosikki laji. Koskaan ei tiedä mitä sieltä tulee kotiin tuomisena. Caran korvista tuli moitteita, kuten aina. Ne ovat hieman lennokkaan, mutta eivät kuitenkaan flippikorvat ole. Edelliskerralla Jouko Leiviskältä Cara sai H:n Tornion ryhmänäyttelyssä. Nämä tulokset vaihtelevat niin suunnattoman paljon riippuen tuomarista. Josko sitä muutaman näyttelyn jaksaa käydä, mutta olotila on semmoinen, että taidan keskittyä koepuolelle enemmän. Vaikka toki nämä paremmat tulokset tuntuvat tosi hyvältä, Caralla kun näyttelytulokset parilta ensimmäiseltä vuodelta ovat heikkoja, joihin on johtanut tuomareiden käsittelystä pois pakittaminen. Ei ole siis antanut koskea. Mutta tästä vaivasta ei enää nykyisin ole tietoakaan, joten sen puolesta mukava käydä. :) Kuitenkin kehänlaidoilla on mukavia ihmisiä ja saa vaihdeltua kuulumisia, joten kyllä näissä voi jo senkin puolesta käydä. :)
Lunalle sekä Caralle molemmille on kokeita kesälle suunnitelmissa useammasta eri lajista. Mukava ja kiireinen kesä tiedossa siis. Ehkä Lunakin loppu kesästä pääsee näyttelykehässä pyörähtään kun vähän kehittyisi vielä :)
maanantai 20. kesäkuuta 2016
tiistai 14. kesäkuuta 2016
Ensimmäinen mejäkoe 12.6.2016
Päätettiin ilmoittaa molemmat tollerit oman seuramme mejäkokeisiin Keminmaahan. Cara saikin paikan heti, mutta Lunalle vapautui paikka vasta keskiviikkona ja koe oli sunnuntaina. Hetken mietiskelin kun olin ehtinyt Lunan ilmoittaa jo rally-tokokisoihin, mutta mejä vei voiton. Niitä kun harvemmin on lähialueella. Olimme siis kaksi ohjaajaa kera kahden koiran mejäilemässä. Mielenkiintoinen kokemus näin ensikertalaisille. Raskas, mutta mukava viikonloppu.
Cara ja Luna jäljestivät molemmat yhden hukan kera AVO2-tulokset. Cara sai jonkun vainun hitusen ennen ensimmäistä makausta ja huitaisi juosten eri suuntaan ja jäi seisomaan kahdella jalalla pää korkealla ilmassa. Opas olikin todennut, että puskasta kuului rapinaa kun ohjaaja oli vienyt koiran takaisin jäljelle ja matka jatkui :) Cara jäljesti ensimmäisen pätkän ihan hyvin, toinen osio vähän haahuilua ja epävarmuutta ja kolmas osuus jäljestä oli varsin mallikasta suoritusta kuulemma. :)
Lunan jäljestäminen oli alkuun todella epävarmaa ja kyseli ohjaajalta useasti mitä tehdä, mutta jatkoi kuitenkin aina eteenpäin ilman kehotusta. Lunalle myös ensimmäisellä osuudella hukka ohi makauksen. Luna palautettiin jäljelle ja enää ei eksytty jäljeltä kuin pienien pistojen verran. Lunan varmuus kasvoi koko jäljen ajan ja loppua kohti alkoi olla varsin mallikasta menoa :) Kantapään kautta kaikki opit, Lunaa olen treeni jäljillä auttanut liikaa ja kehoittanut. Pitää opetella luottamaan koiraan enemmän, joka kyllä nyt onnistuu hyvin kun näin Lunan itsevarmuuden kasvavan koko koejäljen ajan. Pääasia kuitenkin, että sorkka löytyi ja "saalis" saatiin talteen :)
Koemaastot oli tosi riistarikkaita, oli karhun jälkiä, hirvien makauksia ja jälkiä. Lunallekin sattui kesken jälkeä suht tuore hirven makaus ja jäikin hetkiseksi nuuskuttelemaan ennen kuin jatkoi matkaa. Ehkä me vielä lähdemme uudestaan mejäilemään joku vkloppu. Mukava laji, mutta ihmiselle tosi raskas. Ehkä kaikkien muiden harrastusten lomassa on hyvä jos pari koetta kesässä jaksaisi käydä.
Rally-tokokisat nyt jäi siis välistä molemmilta, mutta heinäkuussa sitten lähdemme tavoittelemaan koulutustunnusta sieltäkin. Tokokokeet odottelevat loppu kesää. :) Kiireinen kesä/syksy tiedossa kaikinpuolin.
Cara ja Luna jäljestivät molemmat yhden hukan kera AVO2-tulokset. Cara sai jonkun vainun hitusen ennen ensimmäistä makausta ja huitaisi juosten eri suuntaan ja jäi seisomaan kahdella jalalla pää korkealla ilmassa. Opas olikin todennut, että puskasta kuului rapinaa kun ohjaaja oli vienyt koiran takaisin jäljelle ja matka jatkui :) Cara jäljesti ensimmäisen pätkän ihan hyvin, toinen osio vähän haahuilua ja epävarmuutta ja kolmas osuus jäljestä oli varsin mallikasta suoritusta kuulemma. :)
Lunan jäljestäminen oli alkuun todella epävarmaa ja kyseli ohjaajalta useasti mitä tehdä, mutta jatkoi kuitenkin aina eteenpäin ilman kehotusta. Lunalle myös ensimmäisellä osuudella hukka ohi makauksen. Luna palautettiin jäljelle ja enää ei eksytty jäljeltä kuin pienien pistojen verran. Lunan varmuus kasvoi koko jäljen ajan ja loppua kohti alkoi olla varsin mallikasta menoa :) Kantapään kautta kaikki opit, Lunaa olen treeni jäljillä auttanut liikaa ja kehoittanut. Pitää opetella luottamaan koiraan enemmän, joka kyllä nyt onnistuu hyvin kun näin Lunan itsevarmuuden kasvavan koko koejäljen ajan. Pääasia kuitenkin, että sorkka löytyi ja "saalis" saatiin talteen :)
Koemaastot oli tosi riistarikkaita, oli karhun jälkiä, hirvien makauksia ja jälkiä. Lunallekin sattui kesken jälkeä suht tuore hirven makaus ja jäikin hetkiseksi nuuskuttelemaan ennen kuin jatkoi matkaa. Ehkä me vielä lähdemme uudestaan mejäilemään joku vkloppu. Mukava laji, mutta ihmiselle tosi raskas. Ehkä kaikkien muiden harrastusten lomassa on hyvä jos pari koetta kesässä jaksaisi käydä.
Rally-tokokisat nyt jäi siis välistä molemmilta, mutta heinäkuussa sitten lähdemme tavoittelemaan koulutustunnusta sieltäkin. Tokokokeet odottelevat loppu kesää. :) Kiireinen kesä/syksy tiedossa kaikinpuolin.
sunnuntai 8. toukokuuta 2016
Lunan ensimmäinen tokokoe startti :)
Nyt viimeinkin sain itseäni niskasta kiinni ja uskaltauduttua Lunan kanssa kartoitukseen tokokokeeseen, että mitenkäs häiriöherkkä neiti toimii varsinkin ulkokokeessa. Caran kokeen jouduin perumaan juoksujen vuoksi. Rovaniemellä oli haastava ulkokenttä, mahtavan tuoksuinen nurmikenttä jäniksen papanoineen :D Oli siis todella haastava ensimmäiseksi kokeeksi kenttä, mutta Luna neitonen selviytyi yllättävän hyvin. Seuraaminenhan toki nollautui hyvinkin nopsaa kun Luna päätti jäljestää nenä maassa jääden taakse.
Eli ensimmäinen tokokoe Lunalle ja ALO3 plakkarissa. Parsimista on seuraamisessa ja hypyn tyttö päätti kiertää, joten näihin panostamme. Häiriötreeniä paikkamakuussa myös tarvitsisi, Luna kun meni jo naapurin käskystä maahan :) Mutta kaikki tehtävät jotka Luna osasi, paukkuikin mahtavat pisteet niistä. Hyvillä mielin tähtäilemme siis seuraavaan kokeeseen. :)
Eli ALO3 132,5p
1. Paikalla makaaminen ryhmässä 1min. 7 (meni maahan jo siis naapurin käskystä ja tehtävän lopuksi poikkoili maahan ja istumaan vuorotellen ja pisteitä väheni)
2. Seuraaminen 0 (jäniksen papanat ja nurmikko kiinnostavampia kuin ohjaaja, treenin puutetta siis)
3. Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 9
4. Luoksetulo 9,5 (tässä Luna yllätti minut ja kiersi seläntakaa sivulle istumaan, ei ole koskaan aikasemmin tehnyt niin :D )
5. Noutoesineen pitäminen 10
6. Kauko-ohjaus 10
7. Estehyppy 0 (kiersi esteen)
8. Kokonaisvaikutus 9
Eli täysin tyytyväinen olen Lunan suoritukseen, puuteet johtuvat liian vähästä treenistä, joten ohjaaja voi katsoa peiliin :)
Olemme nyt innostuneet omaksi iloksi mejäileenkin. Cara on todella vauhdikas jäljellä ja tahtia joutuu narun päässä hitusen jo hidastamaan kun vauhdikkaassa jäljestyksessä meinaa makauksetkin jäädä merkkaamatta. Luna vielä kaipaa itsevarmuutta tässä lajissa kun kyselee jäljellä et tätäkö minun pitääkin mennä. Kehityskelpoinen tyllerö siis Lunakin, joka on tänä keväänä saanut jäljestää elämänsä ensimmäisen verijäljen. Mukava laji vaikkakin aikaa vievä.
Eli ensimmäinen tokokoe Lunalle ja ALO3 plakkarissa. Parsimista on seuraamisessa ja hypyn tyttö päätti kiertää, joten näihin panostamme. Häiriötreeniä paikkamakuussa myös tarvitsisi, Luna kun meni jo naapurin käskystä maahan :) Mutta kaikki tehtävät jotka Luna osasi, paukkuikin mahtavat pisteet niistä. Hyvillä mielin tähtäilemme siis seuraavaan kokeeseen. :)
Eli ALO3 132,5p
1. Paikalla makaaminen ryhmässä 1min. 7 (meni maahan jo siis naapurin käskystä ja tehtävän lopuksi poikkoili maahan ja istumaan vuorotellen ja pisteitä väheni)
2. Seuraaminen 0 (jäniksen papanat ja nurmikko kiinnostavampia kuin ohjaaja, treenin puutetta siis)
3. Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 9
4. Luoksetulo 9,5 (tässä Luna yllätti minut ja kiersi seläntakaa sivulle istumaan, ei ole koskaan aikasemmin tehnyt niin :D )
5. Noutoesineen pitäminen 10
6. Kauko-ohjaus 10
7. Estehyppy 0 (kiersi esteen)
8. Kokonaisvaikutus 9
Eli täysin tyytyväinen olen Lunan suoritukseen, puuteet johtuvat liian vähästä treenistä, joten ohjaaja voi katsoa peiliin :)
Olemme nyt innostuneet omaksi iloksi mejäileenkin. Cara on todella vauhdikas jäljellä ja tahtia joutuu narun päässä hitusen jo hidastamaan kun vauhdikkaassa jäljestyksessä meinaa makauksetkin jäädä merkkaamatta. Luna vielä kaipaa itsevarmuutta tässä lajissa kun kyselee jäljellä et tätäkö minun pitääkin mennä. Kehityskelpoinen tyllerö siis Lunakin, joka on tänä keväänä saanut jäljestää elämänsä ensimmäisen verijäljen. Mukava laji vaikkakin aikaa vievä.
lauantai 23. huhtikuuta 2016
Rally-tokokilpailu Kemissä 24.3.2016
Tänään saatiin tollereille toiset rally-toko startit alle ja hienosti meni.
Tässä oli tämän päiväinen rata, joka sisälsi paljon käännöksiä. Vähän on kyllä sumea kuva, mutta kyltit erottuu kuitenkin :) Tuomarina oli Tytti Lintenhofer, joten kolmannet startit pitää käydä jollain muulla tuomarilla.
Cara 95/100p ja Luna 94/100p. Juuri sain katseltua videot omista suorituksista ja molempien suorituksista -3 virhepistettä menee täysin minun omaan piikkiin käsien liikuttamisen suhteen, joka aiheuttaa käskyjen sekavuutta. :) Ongelma oli siis vasen täyskäännös, kun kädellä epähuomiossa ohjailin vasemmalla kääntymään ja jouduin uusimaan kumpaisenkin koiran kohdalla. Videot ovat kyllä käteviä kun näkee omat virheet radalla. :)
Caralla tuli kaks muuta tuon lisäksi puutteellisestä yhteistyöstä. Lunalla jouduin uusimaan myös ensimmäisen tehtävän kun olisi joka tapauksessa tullut se -3p kun istui 90asteen kulmassa vinossa.
Mutta hienot suoritukset tytöiltä vaikka jouduin puhumaan tänään ekstra paljon radalla kun matto oli niin kiinnostavan hajuinen ja nenät meinasi mennä maahan kumpaisellakin.
Kävimme 9.4 rally-tokoepiksissä Torniossa ja siellä muissa maailmoissa liikkunut Cara voitti alokasluokan pisteillä 94. Luna meni silloin todella mahtavasti ja minun omista askelvirheistä -10p, joten ilman omaa virhettä Luna olisi saanut täydet pojot :) Samana päivänä jatkoimme hallilla oloa myös kiihdytyskisastartteihin ja yllätyinkin Caran nopeudesta. 50metrin matkalla oli sekunnin nopeampi kuin Luna. :)
10.4 Kävimme tollereiden nometreeneissä Rovaniemellä ja siellä olikin rotu edustettuna hienosti 9 punaturkin voimin. Oli mukava nähdä muita harrastavia tollereita ja heidän omistajiaan. :) Meillä matkaa kertyi yhteen suuntaan vähän vajaa 150km, mutta pitihän se paikalle mennä.
Alla vielä muutama kuva, ei meillä enää ole nuin paljoa lunta. Kuvat ovat vajaan kuukauden vanhoj.
Tässä oli tämän päiväinen rata, joka sisälsi paljon käännöksiä. Vähän on kyllä sumea kuva, mutta kyltit erottuu kuitenkin :) Tuomarina oli Tytti Lintenhofer, joten kolmannet startit pitää käydä jollain muulla tuomarilla.
Cara 95/100p ja Luna 94/100p. Juuri sain katseltua videot omista suorituksista ja molempien suorituksista -3 virhepistettä menee täysin minun omaan piikkiin käsien liikuttamisen suhteen, joka aiheuttaa käskyjen sekavuutta. :) Ongelma oli siis vasen täyskäännös, kun kädellä epähuomiossa ohjailin vasemmalla kääntymään ja jouduin uusimaan kumpaisenkin koiran kohdalla. Videot ovat kyllä käteviä kun näkee omat virheet radalla. :)
Caralla tuli kaks muuta tuon lisäksi puutteellisestä yhteistyöstä. Lunalla jouduin uusimaan myös ensimmäisen tehtävän kun olisi joka tapauksessa tullut se -3p kun istui 90asteen kulmassa vinossa.
Mutta hienot suoritukset tytöiltä vaikka jouduin puhumaan tänään ekstra paljon radalla kun matto oli niin kiinnostavan hajuinen ja nenät meinasi mennä maahan kumpaisellakin.
10.4 Kävimme tollereiden nometreeneissä Rovaniemellä ja siellä olikin rotu edustettuna hienosti 9 punaturkin voimin. Oli mukava nähdä muita harrastavia tollereita ja heidän omistajiaan. :) Meillä matkaa kertyi yhteen suuntaan vähän vajaa 150km, mutta pitihän se paikalle mennä.
Alla vielä muutama kuva, ei meillä enää ole nuin paljoa lunta. Kuvat ovat vajaan kuukauden vanhoj.
sunnuntai 27. maaliskuuta 2016
Rally-tokon starttaus + muuta
Päästiin viimein jännityksestä ja sekä Cara että Luna starttasivat
koehistoriansa ensimmäiset rally-tokokilpailut! Meillä oli Torniossa
kilpailu 19.3.2016 ja tuomarina toimi Tytti Lintenhofer. Cara sai
huikeat 99/100p ja Luna 96/100p. Caralla yksi pieni vino asento ja Lunan
kanssa jouduin uusimaan yhden liikkeen kun menetin kontrollin koiraan
eikä tehtävä olisi onnistunut ekalla kerralla. Ihan huikea kokemus oli.
Luulin, että en jännittäisi näitä samanlailla kuin tokokokeita, mutta
kyllä vain. Jännitin sen verran paljon, että taisin unohtaa höpötellä
tollereille radan aikana. Kemin rally-tokokilpailu olisi seuraava etappi tämän lajin parissa :)
Ja sitten Caran viime vuoden saavutuksia, Lapin Kennelpiirin vuoden noutaja 2015! Ihan huikea kunnia meän pikku Caralle. :) Ja kennelkerho palkitsi Caran vuoden tokokoira 2015. :) Noutajakoirayhdistyksen palkituissa Cara oli toisella sijalla vuoden näyttelynoutajassa ja vuoden super noutajassa :)
Kevääksi/kesäksi on paljon erilaisia suunnitelmia, saa nähdä mitkä niistä toteutuvat. :) Viimeinkin kauniit kevät kelit ovat saapuneet ja mukava päästä treenaileen sekä damien että riistojen parissa. Luna on kehittynyt hurjasti vaikka ei ole helppoa malttamattomuuden vuoksi. Vaatii paljon enemmän töitä ja mietintämyssyä entä Cara koskaan. Damit palautuvat nykysin hienosti eikä niiden kanssa yritetäkään enää jäädä leikkimään ja tokon parissa aletaan olemaan koevalmis, vaikka harmaita hiuksia aiheuttaa ajatuskin koestartista Lunan malttamattomuuden vuoksi. Luna kyllä osaa, mutta on häiriöherkkä ja helposti ajautuu sivuraiteille jos kuulee ääniä yms. Caran kanssa hiotaan kaukokäskyjä yhä ettei hiippailisi aina niiden aikana puoltaa metriä eteenpäin.
Ja sitten Caran viime vuoden saavutuksia, Lapin Kennelpiirin vuoden noutaja 2015! Ihan huikea kunnia meän pikku Caralle. :) Ja kennelkerho palkitsi Caran vuoden tokokoira 2015. :) Noutajakoirayhdistyksen palkituissa Cara oli toisella sijalla vuoden näyttelynoutajassa ja vuoden super noutajassa :)
Kevääksi/kesäksi on paljon erilaisia suunnitelmia, saa nähdä mitkä niistä toteutuvat. :) Viimeinkin kauniit kevät kelit ovat saapuneet ja mukava päästä treenaileen sekä damien että riistojen parissa. Luna on kehittynyt hurjasti vaikka ei ole helppoa malttamattomuuden vuoksi. Vaatii paljon enemmän töitä ja mietintämyssyä entä Cara koskaan. Damit palautuvat nykysin hienosti eikä niiden kanssa yritetäkään enää jäädä leikkimään ja tokon parissa aletaan olemaan koevalmis, vaikka harmaita hiuksia aiheuttaa ajatuskin koestartista Lunan malttamattomuuden vuoksi. Luna kyllä osaa, mutta on häiriöherkkä ja helposti ajautuu sivuraiteille jos kuulee ääniä yms. Caran kanssa hiotaan kaukokäskyjä yhä ettei hiippailisi aina niiden aikana puoltaa metriä eteenpäin.
tiistai 2. helmikuuta 2016
Lunan terveystulokset
Eli tärkein, käytettiin Luna viime viikolla Oulun Animagissa lonkka-ja kyynärkuvissa, silmäpeilauksessa ja polvitutkimuksissa ja tänään lausunnot kuvista tulivat kennelliitolta. Eli Lunan lonkat B/B, kyynärät ja polvet 0/0 ja silmät terveet. Hienoja tuloksia siis :)
Koerintamalla ollaan vietelty hiljaiseloa ja treenailtu kuitenkin. Tässä kuussa olisi tarkoitus käydä rallytokon epiksissä hakemassa tuntumaa ja kokemusta. Tollereiden kanssa käydään säännöllisesti tokoilemassa ja rallyilemassa ja näyttelytreeneissä. Nyt pitäisi vielä ottaa itteä niskasta kiinni ja lähteä damien kans treenaileen ja riistoja olisi sulateltava. Nyt kun pakkastakin on enää vähän niin pakko reipastua. :)
Koerintamalla ollaan vietelty hiljaiseloa ja treenailtu kuitenkin. Tässä kuussa olisi tarkoitus käydä rallytokon epiksissä hakemassa tuntumaa ja kokemusta. Tollereiden kanssa käydään säännöllisesti tokoilemassa ja rallyilemassa ja näyttelytreeneissä. Nyt pitäisi vielä ottaa itteä niskasta kiinni ja lähteä damien kans treenaileen ja riistoja olisi sulateltava. Nyt kun pakkastakin on enää vähän niin pakko reipastua. :)
tiistai 1. joulukuuta 2015
Caran ensimmäinen voittajaluokan tokokoestartti
Eli kyseessä oli tasokartoitusta itseäni varten, koska uudet säännöt ovat olleet hieman kinkkinen sisäistää. Vielä viikko ennen koetta, kaukokäskyt eivät onnistuneet ja Cara toi tunnarikapulan noutona eli nuuskimatta vain nappasi ensimmäisen. Edellis viikonloppuna oli lauantaina Melakarin koulutus, josta hain vinkkejä juurikin tunnareihin ja kaukoihin. Ja su sitten käytiin liikkurikurssilla koekoirina uusien liikkureiden loppukokeessa. Cara meni siellä ruutuunkin vasta n.10 käskyn jälkeen :D Eli olin todellakin asennoitunut kokeeseen, että lähdemme kartoittamaan missä vaiheessa ollaan ja itselleni ensimmäinen ylemmän luokan koestartti alle. Mutta kuinkas kävikään, Cara yllätti minut taidoillaan ja tuloksena VOI2 :) Ainoastaan ruutu jäi hienoisesti harmittamaan, koska tassut olivat ruutunauhan päällä, joten nollaksi se liike, mutta muuten ihan hienoa suoritus. Toki seuraaminenkin oli ihan ala-arvoista kun tietää Caran osaamisen, mutta ei se haittaa :)
1. Paikalla makaaminen ryhmässä 2min. 9 (Caralla hidas maahanmeno, josta lähti piste)
2. Seuraaminen 5 (Cara haaveili jostakin muusta koko suorituksen ajan ja tuijotti ovelle kun ihmisiä kävi ovensuussa kääntymässä ja liikkeen pysähtyessä ei istunut viereen)
3. Seisominen&maahanmeno seuraamisen yhteydessä 10
4. Luoksetulo ja pysäytys seisomaan 7 (Cara ennakoi pysäytystä ja jäi seisomaan sivulle)
5. Lähettäminen määrätylle paikalle, maahanmeno ja luoksetulo 0 (Cara teki hienosti, mutta jäi liian laitaan ruutua ja maahan mennessä tassut kääntyivät ruutunauhan päälle)
6. Ohjattu noutaminen 10
7. Tunnistusnouto 9,5 (hieman siirsi väärää kapulaa)
8. Kauko-ohjaus 9
9. Metalliesineen noutaminen esteen yli hypäten 9
10. Kokonaisvaikutus 9
Pisteet 240, Voi2-tulos sija 2/3
Ja tosiaan, yllätyin positiivisesti kuinka hommat olivatkin Caralla hallussa :) Ja tuomarilta sain elämäni ensimmäistä kertaa kehut ohjaamisesta. Yleensä olen saanut moitteita ylimääräisistä käsiliikkeistä yms. ja kokeen jälkeen tuomari kehui kauniiksi ohjaamiseksi. Kaikin puolin mahtava koe siis :)
1. Paikalla makaaminen ryhmässä 2min. 9 (Caralla hidas maahanmeno, josta lähti piste)
2. Seuraaminen 5 (Cara haaveili jostakin muusta koko suorituksen ajan ja tuijotti ovelle kun ihmisiä kävi ovensuussa kääntymässä ja liikkeen pysähtyessä ei istunut viereen)
3. Seisominen&maahanmeno seuraamisen yhteydessä 10
4. Luoksetulo ja pysäytys seisomaan 7 (Cara ennakoi pysäytystä ja jäi seisomaan sivulle)
5. Lähettäminen määrätylle paikalle, maahanmeno ja luoksetulo 0 (Cara teki hienosti, mutta jäi liian laitaan ruutua ja maahan mennessä tassut kääntyivät ruutunauhan päälle)
6. Ohjattu noutaminen 10
7. Tunnistusnouto 9,5 (hieman siirsi väärää kapulaa)
8. Kauko-ohjaus 9
9. Metalliesineen noutaminen esteen yli hypäten 9
10. Kokonaisvaikutus 9
Pisteet 240, Voi2-tulos sija 2/3
Ja tosiaan, yllätyin positiivisesti kuinka hommat olivatkin Caralla hallussa :) Ja tuomarilta sain elämäni ensimmäistä kertaa kehut ohjaamisesta. Yleensä olen saanut moitteita ylimääräisistä käsiliikkeistä yms. ja kokeen jälkeen tuomari kehui kauniiksi ohjaamiseksi. Kaikin puolin mahtava koe siis :)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)













